TARIASI SU GAMTOSAUGININKAIS DĖL AIŠKIŲ TAISYKLIŲ

Data

2021 02 20

Įvertinimas
0
Keturratis upelyje.JPG

Keturračių, motociklų sportas, automobilių bekelės varžybos ir gamtos apsauga, regis, sunkiai suderinami dalykai. Žiniasklaidoje nuolat nuskamba istorijos, kad viena ar kita įžymybė įkliuvo policijai ar gamtosaugininkams.

Tačiau netrūksta ir pastebėjimų, kad, susitarus dėl aiškių taisyklių, tinkamai edukavus visuomenę, problemas galima išspręsti. O kol kas tiesiog trūksta susistemintos informacijos, kas, kur ir kokiomis transporto priemonėmis gali važiuoti.

Lietuvos motociklų sporto federacijos atstovai siūlo nepainioti trijų skirtingų situacijų: važinėjimo neregistruotomis transporto priemonėmis, važinėjimo neturint teisės vairuoti ir trečios, svarbiausios problemos – važinėjimo saugomose teritorijose. Būtent šią problemą ir nori išspręsti jėgas suvienijusios Lietuvos motociklų sporto federacija (LMSF), Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) ir Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos. Šios trys organizacijos norėtų, kad būtų daugiau aiškumo: kur galima važinėti turint teisę vairuoti motociklą, keturratį, ar automobilį, o kur griežtai draudžiama.

Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos, Kraštovaizdžio apsaugos skyriaus vedėja Agnė Jasinavičiūtė džiaugiasi, kad techninių sporto šakų federacijos ėmėsi iniciatyvos.

„Gal ši iniciatyva padės suprasti, kad motociklu ar automobiliu negalima važinėti bet kur. O juo labiau tikrai ne saugomose teritorijose reikėtų ieškoti adrenalino.  Specialiųjų žemės sąlygų naudojimo įstatyme numatyta, kad važinėti saugomose teritorijose ne keliais griežtai draudžiama. Tačiau problema ta, kad kyla labai daug interpretacijų, kas yra kelias. Nes kai kam gali atrodyti, kad ir pėsčiųjų takas, kuriuo gali važiuoti dviračiai ar žiemą prašliuožti lygumų slidininkai, yra kelias. Jokiu būdu. Kelias visų pirma yra inžinerinis įrenginys, apibrėžtas Kelių įstatyme“, – sako A.Jasinavičiūtė.

Visą straipsnį skaitykite čia