Lankytojų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus Nacionalinio lankytojų centro edukatoriui keliami reikalavimai ir jo vykdomos funkcijos
Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
1. turėti komunikacijos bei administravimo įgūdžių;
2. būti susipažinusiam ir gerai išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro bei Tarnybos direktoriaus įsakymus, kitus teisės aktus, reglamentuojančius informacijos sklaidą;
3. mokėti valdyti informaciją: ją sisteminti, apibendrinti bei rengti išvadas;
4. mokėti pateikti informaciją (žodžiu ir raštu) suinteresuotoms institucijoms ir asmenims, visuomenei;
5. mokėti organizuoti renginius;
6. savarankiškai planuoti, organizuoti lankytojo centro veiklą;
7. mokėti užsienio (anglų) kalbą pažengusio vartotojo lygmens B1 lygiu;
8. žinoti dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles;
9. žinoti saugomų teritorijų sistemą ir jos veiklos pagrindus, tikslus ir uždavinius;
10. mokėti dirbti šiomis kompiuterinėmis programomis: MS Word, Power Point, MS Outlook, Internet Explorer programomis.
Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
1. rengia ir skelbia informaciją apie Nacionalinio lankytojų centro veiklą, užtikrina nuolatinį šios informacijos srautą tikslinėms auditorijoms ir plačiajai visuomenei, taip pat vidaus tinkle;
2. rengia, veda edukacines programas lietuvių ir anglų k. Nacionalinio centro lankytojams, vykdyti lankytojų monitoringą, būti finansiškai atsakingu (-a) už finansines operacijas, vykdomas Nacionaliniame lankytojų centre;
3. inicijuoti ir organizuoti edukacinių programų srities standartų ir inovacijų įgyvendinimą;
4. kuria naujus edukacinius užsiėmimus, pritaikytus tam tikrai tikslinei grupei, atsižvelgiant į lankytojų amžių ir poreikius (pvz. ikimokyklinio amžiaus vaikams, moksleiviams, studentams, suaugusiems, specialių poreikių lankytojams, senjorams ar šeimai);
5. inicijuoja ir organizuoja Nacionalinio lankytojų centro ir Tarnybos renginius, akcijas, susijusias su Tarnybos įgyvendinamomis programomis;
6. talpina informaciją interneto tinklalapyje ir Facebook bei kituose socialiniuose tinkluose;
7. atnaujina ir talpina informaciją lietuvių ir anglų kalbomis Nacionalinio lankytojų centro terminaluose;
8. sistemina informaciją Nacionalinio lankytojų centro terminaluose ir skaitykloje;
9. bendradarbiauja su Tarnybos struktūriniais padaliniais savo kompetencijos ribose;
10. teikia Tarnybos vadovybei pasiūlymus dėl veiklos tobulinimo Nacionaliniame lankytojų centre;
11. rengia paraiškas ekologinio švietimo programoms finansuoti;
12. vykdo švietėjiško – propagandinę – mokomąją veiklą.