Edukacijos/Ekskursijos

Pažintinių/teminių ekskursijų (edukacijų) TEMOS:

PAŽINTINĖ EKSKURSIJA: „Atrask ir pažink Lietuvos saugomas teritorijas" (įvairaus amžiaus lankytojams)

Ekskursija vyksta modernioje interaktyvioje Nacionalinio lankytojų centro ekspozicijoje. Tai tarsi simboliniai vartai į Lietuvos nacionalinius ir regioninius parkus, draustinius ir rezervatus.

Drauge „keliausime gamtos ratu“… Sužinosite, kiek Lietuvoje yra saugomų teritorijų, kam jos įsteigtos ir kokia jų išskirtinė vertė. Gilinsitės į draustinių svarbą siekiant išsaugoti specifines gyvūnų ir augalų rūšis bei buveines.

Išmoksite skirti paukščių balsus, pažinti sparnuočius… Sužinosite, kas didžiausią savo gyvenimo dalį pramiega… Koks augaliukas užkandžiauja vabzdžiais… Kokiame ežere galima rasti gintaro… Apsilankysite „šikšnosparnių“ kino salėje ir sužinosite, kas gyvena naktį… Stalas-klaustukas „atsakys“ į užduodamus klausimus, o liečiami ekranai pateiks informaciją apie lankytinus objektus saugomose teritorijose.

* Edukacinį užsiėmimą rekomenduojame Nacionaliniame lankytojų centre besilankantiems pirmą kartą.

TEMINĖS EDUKACIJOS:

„Pažink Lietuvos medžius" (įvairaus amžiaus lankytojams)

Edukacinis užsiėmimas su  pasivaikščiojimu Sapiegų dvaro parke, mokantis atpažinti čia augančius medžius (priklausomai nuo metų laikų ir oro sąlygų).

Edukacijos metu mokysitės pažinti Lietuvos medžius ir miškų įvairovę Lietuvoje. Susipažinsite su botaniniais ir genetiniais draustiniais. Sužinosite, kuriuose regionuose plyti didžiausios ir gūdžiausios Lietuvos girios ir kur auga patys aukščiausi bei seniausi Lietuvos medžiai galiūnai.

„Kodėl reikia saugoti balinius vėžlius" (1-5 klasių moksleiviams)

Edukacinės programos metu sužinosite, kam Lietuvoje steigiami draustiniai. Išgirsite, kokie gyvūnai gyvena zoologiniuose draustiniuose, kam gera gyventi herpetologiniuose draustiniuose? Išsiaiškinsite, kuo skiriasi balinis vėžlys nuo „geležinės varlės“.

Vėžlių yra įvairiausių rūšių, dalis jų – itin reti ir saugomi. Vėžliai mūsų žemėje gyvena apie 260 mln. metų. Klausydamiesi pasakojimų, padavimų, žiūrėdami filmuką apie vėžliukus drauge nuspręsime, kaip galime padėti vėžliukams tapti „šarvuotais riteriais“.

Edukacinės programos metu tai pat sužinosite apie ką tik išsiritusio vėžliuko kelionę iki saugaus prieglobsčio ir tikrųjų namų – balutės.

„Saugomi Lietuvos paukščiai" (1-6 klasių moksleiviams)

Edukacijos metu susipažinsite su Nacionalinio lankytojų centro ekspozicija ir saugomomis paukščių buveinėmis,  ornitologiniais draustiniais, retomis sparnuočių rūšimis. Išsiaiškinsime kokių ypatingų sąlygų reikia sparnuočiams ir kam jiems plunksnuotas rūbas?

Mokysimės „paukštelių kalbos pagrindų“ – skirti paukščių balsus, pažinti sparnuočių rūšis pagal plunksnų raštą ir dar daugybe kt.

„Biologinė įvairovė saugomose teritorijose" (8-12 klasių moksleiviams, gamtos mokslų studentams)

Kas yra toji biologinė įvairovė? Ar daug rūšių išnyko? Kodėl reikia saugoti gyvūniją ir augaliją?

Edukacijos metu ne tik atsakysime į šiuos klausimus, tačiau tai pat išsiaiškinsime - kur Lietuvoje ir pasaulyje galime rasti didžiausią biologinę įvairovę, kokiu būdu yra užtikrinama jos apsauga bei kodėl šiandien taip sparčiai nyksta rūšys.

Sužinosite, kur Lietuvoje dar gyvena retos ir saugomos rūšys – lūšis, didžioji miegapelė, kurtiniai...

Po edukacijos moksleiviai turės galimybę žaidžiant žaidimus susipažinti su Europos ekologinio tinklo „NATURA 2000“ saugomomis rūšimis ir jų buveinėmis, atskirti saugomą gyvūną nuo nesaugomo bei aplankyti lankytojų centro ekspoziciją.

„Kraštovaizdžio įvairovė saugomose teritorijose" (8-12 klasių moksleiviams)

Kraštovaizdis, kuriame mes gyvename, kaip genys – kuo margesnis, tuo jis turtingesnis vietovardžių, gamtos ir kultūros paveldo vertybėmis, padavimais. Kaip jis formavosi ir kokie komponentai jį sudaro? Kuo jis ypatingas ir kodėl jį saugome?

Edukacijos metu išsiaiškinsime ir pamatysime kaip gamtoje juda – pučia vėjas, kur formuojasi viesulai, kur suteka ir kaupiasi lietaus lašeliai, kaip ir kur susiformuoja debesys. Sužinosime, kuri Lietuvos vieta yra žemiausia bei aukščiausia, išsiaiškinsime kur lyja daugiausiai, mažiausiai bei sužinosime kodėl. Taip pat stebėdami ugnikalnio išsiveržimą bandysime išsiaiškinti- kur pasaulyje ugnikalnių daugiausia ir kodėl Lietuvoje ugnikalnių neturime. Sužinosime, kodėl kalnų ir ugnikalnių viršūnės yra snieguotos ir kuo skiriasi lava nuo magmos.

Kūrybinė užduotis: užsiėmimo metu bus naudojamasi interaktyvia smėlio dėže, kurioje edukacijos dalyviai savo rankomis formuos kalnus ir kalvas, lygumas, ežerus, upes bei ugnikalnius. Smėlio dėžėje stebėsime, kaip iš ugnikalnio veržiasi lava bei sukursime tikrą viesulą, debesis bei lietų.

Integruotos. T.y. pasirinkta teminė edukacija + ekskursija po lankytojų centrą (įvairaus amžiaus lankytojams)

Pažintinių teminių ekskursijų/edukacijų KAINOS:

1 asmeniui - 2 eurai (nuo 1 iki 4 žmonių)

Grupei nuo 5 iki 9 žmonių - 9 eurai

Grupei nuo 10 iki 19 žmonių - 17 eurų

Grupei nuo 20 iki 30 žmonių - 25 eurai

Trukmė - akademinė valanda (45 min.).

Sekite visas naujienas Facebook socialiniame tinkle:  

https://www.facebook.com/NacionalinisLankytojuCentras/

Paskutinė atnaujinimo data: 2019-11-06