copyright

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirti ir gauti duomenų, kaip šį svetainė yra naudojama.


Edukacijos/Ekskursijos

Pažintinių/teminių ekskursijų (edukacijų) TEMOS:

PAŽINTINĖ EKSKURSIJA: „Atrask ir pažink Lietuvos saugomas teritorijas" (įvairaus amžiaus lankytojams)

Ekskursija vyksta modernioje interaktyvioje Nacionalinio lankytojų centro ekspozicijoje. Tai tarsi simboliniai vartai į Lietuvos nacionalinius ir regioninius parkus, draustinius ir rezervatus.

Drauge „keliausime gamtos ratu“… Sužinosite, kiek Lietuvoje yra saugomų teritorijų, kam jos įsteigtos ir kokia jų išskirtinė vertė. Gilinsitės į draustinių svarbą siekiant išsaugoti specifines gyvūnų ir augalų rūšis bei buveines.

Išmoksite skirti paukščių balsus, pažinti sparnuočius… Sužinosite, kas didžiausią savo gyvenimo dalį pramiega… Koks augaliukas užkandžiauja vabzdžiais… Kokiame ežere galima rasti gintaro… Apsilankysite „šikšnosparnių“ kino salėje ir sužinosite, kas gyvena naktį… Stalas-klaustukas „atsakys“ į užduodamus klausimus, o liečiami ekranai pateiks informaciją apie lankytinus objektus saugomose teritorijose.

* Edukacinį užsiėmimą rekomenduojame Nacionaliniame lankytojų centre besilankantiems pirmą kartą.

TEMINĖS EDUKACIJOS:

„Drugelio gyvenimo ciklas arba kodėl reikia saugoti drugius?“ (5-8 m. vaikams)

       Ar kada nors susimąstėte ką simbolizuoja drugelio vystymosi ciklas – metamorfozė? Ar žinojote, jog drugiai skonį jaučia savo kojomis arba kad jų kūnas yra daug labiau žvynuotas nei bet kurios žuvų rūšies? Vienintelis žemynas kur drugiai yra nesutinkami yra Antarktida, o patys mažiausi Lietuvos ir pasaulio drugiai geba „užminuoti“ skirtingas augalų dalis, tam, kad apsaugotų save, dėlto kai kurios šių drugių rūšys mūsų planetoje išliko dar nuo dinozaurų laikų.

        Edukacijos metu mokiniai ne tik sužinos kaip drugiai vystosi, kuo maitinasi, kur gyvena, ką veikia skirtingais metų laikais, tačiau tai pat suvoks jų svarbą gamtai ir žmogui bei kodėl jie yra saugomi. Kartu su gidu, keliaudami po Lietuvos saugomas teritorijas vaikai atras kur ir kokie drugiai gyvena bei kurių saugomų teritorijų herbuose yra pavaizduoti drugeliai.

        Kūrybinės užduoties metu, kiekvienas vaikas sukurs savo drugių vystymosi ciklo modelį, kurį galės išsinešti su savimi į namus!

„Saugomos Lietuvos pelkės“ (4-8 kl. moksleiviams)

         Pelkė, liūnas, raistas ar šlapynė, štai kur klausimas! O į šį klausimą kartu atsakysime edukacijoje „Saugomos Lietuvos pelkės“. Keliaudami po saugomas Lietuvos pelkes išsiaiškinsime, ar tiesa, kad pelkėje galima prapulti skradžiai žemę, sužinosime, kodėl būtent pelkėse auga vienintelis Lietuvoje mėsėdis augalas. Įminsime mįslę, kurio medžio augančio pelkėje lapai turi kailiuką. Sužinosime, kodėl pelkės vadinamos gamtos kempine, žemės inkstais bei kas bendra tarp pelkės, pagalvės ir vystyklų.

      Edukacijos dalyviai sužinos apie saugomų Lietuvos pelkių retus augalus ir gyvūnus, apie tai, kaip susidaro skirtingų tipų pelkės ir kuo jos viena nuo kitos skiriasi. Išsiaiškins, kuo pelkės svarbios gamtai ir kiekvienam iš mūsų, iš paukščio skrydžio pasigrožės išskirtiniais saugomos pelkės – Čepkelių raisto vaizdais lankytojų centro kino salėje.

KŪRYBINĖ UŽDUOTIS: kiekvienas edukacijos dalyvis turės unikalią progą sukurti tikrą pelkę ir galės stebėti, kaip, vos per kelias minutes, dirbtinai sukurta pelkė geba išvalyti vandenį ir paversti jį tinkamu gerti.

Į edukaciją BŪTINA atsinešti tuščių, 0,5 l talpos, plastikinių, permatomų (be etiketės) buteliukų.

1 buteliukas – 5 edukacijos dalyviams.

„Pažink Lietuvos medžius" (įvairaus amžiaus lankytojams)

Edukacinis užsiėmimas su  pasivaikščiojimu Sapiegų dvaro parke, mokantis atpažinti čia augančius medžius (priklausomai nuo metų laikų ir oro sąlygų).

Edukacijos metu mokysitės pažinti Lietuvos medžius ir miškų įvairovę Lietuvoje. Susipažinsite su botaniniais ir genetiniais draustiniais. Sužinosite, kuriuose regionuose plyti didžiausios ir gūdžiausios Lietuvos girios ir kur auga patys aukščiausi bei seniausi Lietuvos medžiai galiūnai.

„Kodėl reikia saugoti balinius vėžlius" (1-5 klasių moksleiviams)

Edukacinės programos metu sužinosite, kam Lietuvoje steigiami draustiniai. Išgirsite, kokie gyvūnai gyvena zoologiniuose draustiniuose, kam gera gyventi herpetologiniuose draustiniuose? Išsiaiškinsite, kuo skiriasi balinis vėžlys nuo „geležinės varlės“.

Vėžlių yra įvairiausių rūšių, dalis jų – itin reti ir saugomi. Vėžliai mūsų žemėje gyvena apie 260 mln. metų. Klausydamiesi pasakojimų, padavimų, žiūrėdami filmuką apie vėžliukus drauge nuspręsime, kaip galime padėti vėžliukams tapti „šarvuotais riteriais“.

Edukacinės programos metu tai pat sužinosite apie ką tik išsiritusio vėžliuko kelionę iki saugaus prieglobsčio ir tikrųjų namų – balutės.

„Saugomi Lietuvos paukščiai" (1-6 klasių moksleiviams)

Edukacijos metu susipažinsite su Nacionalinio lankytojų centro ekspozicija ir saugomomis paukščių buveinėmis,  ornitologiniais draustiniais, retomis sparnuočių rūšimis. Išsiaiškinsime kokių ypatingų sąlygų reikia sparnuočiams ir kam jiems plunksnuotas rūbas?

Mokysimės „paukštelių kalbos pagrindų“ – skirti paukščių balsus, pažinti sparnuočių rūšis pagal plunksnų raštą ir dar daugybe kt.

„Biologinė įvairovė saugomose teritorijose" (8-12 klasių moksleiviams, gamtos mokslų studentams)

Kas yra toji biologinė įvairovė? Ar daug rūšių išnyko? Kodėl reikia saugoti gyvūniją ir augaliją?

Edukacijos metu ne tik atsakysime į šiuos klausimus, tačiau tai pat išsiaiškinsime - kur Lietuvoje ir pasaulyje galime rasti didžiausią biologinę įvairovę, kokiu būdu yra užtikrinama jos apsauga bei kodėl šiandien taip sparčiai nyksta rūšys.

Sužinosite, kur Lietuvoje dar gyvena retos ir saugomos rūšys – lūšis, didžioji miegapelė, kurtiniai...

Po edukacijos moksleiviai turės galimybę žaidžiant žaidimus susipažinti su Europos ekologinio tinklo „NATURA 2000“ saugomomis rūšimis ir jų buveinėmis, atskirti saugomą gyvūną nuo nesaugomo bei aplankyti lankytojų centro ekspoziciją.

„Kraštovaizdžio įvairovė saugomose teritorijose" (8-12 klasių moksleiviams)

Kraštovaizdis, kuriame mes gyvename, kaip genys – kuo margesnis, tuo jis turtingesnis vietovardžių, gamtos ir kultūros paveldo vertybėmis, padavimais. Kaip jis formavosi ir kokie komponentai jį sudaro? Kuo jis ypatingas ir kodėl jį saugome?

Edukacijos metu išsiaiškinsime ir pamatysime kaip gamtoje juda – pučia vėjas, kur formuojasi viesulai, kur suteka ir kaupiasi lietaus lašeliai, kaip ir kur susiformuoja debesys. Sužinosime, kuri Lietuvos vieta yra žemiausia bei aukščiausia, išsiaiškinsime kur lyja daugiausiai, mažiausiai bei sužinosime kodėl. Taip pat stebėdami ugnikalnio išsiveržimą bandysime išsiaiškinti- kur pasaulyje ugnikalnių daugiausia ir kodėl Lietuvoje ugnikalnių neturime. Sužinosime, kodėl kalnų ir ugnikalnių viršūnės yra snieguotos ir kuo skiriasi lava nuo magmos.

Kūrybinė užduotis: užsiėmimo metu bus naudojamasi interaktyvia smėlio dėže, kurioje edukacijos dalyviai savo rankomis formuos kalnus ir kalvas, lygumas, ežerus, upes bei ugnikalnius. Smėlio dėžėje stebėsime, kaip iš ugnikalnio veržiasi lava bei sukursime tikrą viesulą, debesis bei lietų.

Integruotos. T.y. pasirinkta teminė edukacija + ekskursija po lankytojų centrą (įvairaus amžiaus lankytojams)

Pažintinių teminių ekskursijų/edukacijų KAINOS:

1 asmeniui - 2 eurai (nuo 1 iki 4 žmonių)

Grupei nuo 5 iki 9 žmonių - 9 eurai

Grupei nuo 10 iki 19 žmonių - 17 eurų

Grupei nuo 20 iki 30 žmonių - 25 eurai

Trukmė - akademinė valanda (45 min.).

Sekite visas naujienas Facebook socialiniame tinkle:  

https://www.facebook.com/NacionalinisLankytojuCentras/

Paskutinė atnaujinimo data: 2020-09-29